امین سیستم آرمان آمیسا

تولید و ارائه نرم افزارهای مالی و اداری

امین سیستم آرمان آمیسا

تولید و ارائه نرم افزارهای مالی و اداری

وظایف حسابدار

ثبت اسناد حسابداری داخل دفتر روزنامه و انتقال آنها از دفتر روزنامه به دفتر کل، تهیه لیست حقوق و دستمزد در آخر هر ماه و همینطور محاسبه بیمه پرسنل و تهیه لیست بیمه تامین اجتماعی و ارسال آن در سامانه اینترنتی. محاسبه مالیات حقوق و تهیه لیست مالیات بر درآمد و ارسال آن به سامانه اداره مالیات.
از دیگر وظایف یک حسابدار تهیه اظهارنامه ارزش افزوده در پایان هر فصل و ارسال آن به سایت اداره مالیات و همینطور تهیه صورت معاملات فصلی هر سه ماه یک بار یعنی آخر هر فصل و ارسال آن به سایت اداره دارایی. در نهایت بستن حسابها در آخرین روز کاری و ثبت سند اختتامیه و همینطور پر کردن اظهارنامه عملکرد سالیانه در سایت دارایی در پایان دوره مالی.

,وظایف حسابدار

منبع: amisa.co

نرم افزار خزانه داری

نرم افزار خزانه داری(Treasury software)

نرم افزار خزانه داری یک نرم افزار کاربردی است که روند مدیریت مالی یک شرکت را خودکار می‌کند. تا فعالیت های مالی خود را مانند جریان نقدی، دارایی ها و سرمایه گذاری ها را به طور خودکار مدیریت می کند. در کشور ایران بیشتر واحد های تجاری برای روند مدیریت مالی خود از نرم افزار خزانه داری استفاده می‌کنند، که یکی از شرکت های تولید نرم افزار به نام امین سیستم آرمان یا آمیسا میباشد. از جمله یکی از تولیدات نرم افزاری این شرکت  نرم افزار خزانه داری میباشد.

که نرم افزار خزانه داری آمیسا دارای قابلیت ثبت جریان های نقدی، افزایش دقت در فرآیند یا روند مالی، جمع آوری اطلاعات مالی و قابلیت کانورت از تمامی نرم افزار ها را دارا می باشد.

 فواید نرم افزار خزانه داری

۱:افزایش سودمندی

این سیستم نرم افزار خزانه داری در خودکار سازی روند های دستی و وظایف خسته کننده مدیریت اطلاعات است که در نتیجه سودمندی کلی روزانه را افزایش میدهد.

۲:در دسترس بودن اطلاعات های دقیق و فوری

با استفاده از این نرم افزار، خزانه داران به اطلاعات مالی دسترسی پیدا میکنند که همچنان نرم افزار خزانه داری آمیسا از این ویژگی برخوردار است.

خزانه داران میتوانند جریان های نقدی تاریخی را بسیار آسان و راحت در زمان کمتر  مشاهده کنند.

۳:کاهش خطا ها به هنگام  ورود اطلاعات و محاسبه دستی

کاربران با استفاده از نرم افزار خزانه داری آمیسا ورود اطلاعات و تایید اطلاعات را میتوان ایجاد کنند و این تضمین میکند که خطا های دستی زودتر شناسایی شوند.

۴:کاهش و یا محدود کردن هزینه های بانکی

با استفاده از نرم افزار خزانه داری آمیسا میتوان از هزینه های اضافی بانک جلوگیری کرد و به راحتی اطلاعات مالی را میتوان وارد کرد.

یک نرم افزار خزانه داری چه ویژه گی های را باید داشته باشد:

۱: مدیریت پول نقد:

موقعیت یابی وجه نقد (روزانه، ماهانه و سالانه ) بر اساس اطلاعات جریان نقدی در صورت حساب های بانکی.

نظارت بر موجودی پول نقد.

ردیابی وضعیت انتقال وجه.

۲:قابلیت اصلاح پذیری:

تطبیق خودکار اطلاعات های مربوط به ترا کنش های نقدی ارائه شده در صورت حساب های بانکی با موارد ثبت شده در دفتر کل.

علامت گذاری خودکار تراکنش های معوق.

۳:مدیریت نقدینگی:

محاسبه و نظارت بر سرمایه و این یکی از مهمترین ویژه گی های نرم افزار خزانه داری بشمار می رود که نرم افزار خزانه داری آمیسا از این ویژه گی برخوردار است.

۴:مدیریت پرداختنی

پرداخت های برنامه ریزی شده و موقت به فروشندگان ؛تامین کننده گان و پیمان کاران.

۵:مدیریت بدهی و سرمایه گذاری

نظارت بر معاملات فوری بالای بدهی ها و فعالیت های سرمایه گذاری روی طبقات مختلف دارایی از جمله سهام، اوراق قرضه و غیره.

۶: مدیریت مالی تجارت

نظارت به فعالیت های مالی تجارت.

نظارت بر دارایی های جاری بدهی ها؛ سر رسید ها و محاسبه خودکار، کارمزد، هزینه ها بر اساس نرخ بهره.

تنظیم و ردیابی محدودیت های اعتبار تجاری.

که همه این ویژه گی ها را نرم افزار خزانه داری آمیسا دارد.

نرم افزار خزانه داری

 

Treasury software

Treasury Software is application software that automates the financial management process of a company

Automatically manages its financial activities such as cash flow, assets, and investments

In Iran, most business units use treasury software for their financial management process

Is one of the companies called Amin System Arman or Amisa which produces software?

One of their software products is treasury software

Amisa Treasury software has the ability to record cash flows, increase accuracy in the financial process or process, collect financial information, and the ability to convert from all software.

Benefits of treasury software

۱: Increase the usefulness

This treasury software system automates manual processes and tedious information management tasks, thus increasing overall day-to-day utility.

۲: Availability of accurate and immediate information

Using this software, treasurers have access to financial information, which is still a feature of Amisa Treasury software.

Treasurers can view historical cash flows very easily and conveniently in less time.

۳: Reduce errors when entering information and manual calculation

Users can create data entry and verification information using Amisa Treasury software, which ensures that manual errors are detected sooner.

۴: Reduce or limit bank charges

Using Amisa Treasury software, you can avoid additional bank charges and easily enter financial information.

What features should a treasury software have:

۱: Cash Management:

Cash positioning (daily, monthly, and yearly) based on cash flow information in bank accounts.

Cash balance monitoring.

Money transfer status tracking.

۲: Modifiability:

Automatic matching of cash transaction information provided in bank accounts with items recorded in the general ledger.

Automatic marking of delayed actions.

۳: Liquidity management:

Calculation and monitoring of capital and are one of the most important features of treasury software that Amisa treasury software has this feature.

۴: Payable management

Scheduled and temporary payments to vendors, suppliers, and contractors.

۵: Debt management and investment

Supervise immediate transactions on debts and investment activities on various classes of assets, including stocks, bonds, etc.

۶: Business Financial Management

Monitor trade finance activities.

Monitoring current assets and liabilities; Receipts and automatic calculation, wage labor, expenses based on interest rates.

Set and track business credit limits.

All the features are available in Amisa treasury software. 

منبع: amisa.co

سیستم اتوماسیون اداری office automation

اتوماسیون اداری به نرم افزار های کامپیوتری اطلاق میشود. که برای ایجاد ,جمع آوری, ذخیره, دستکاری انتقال اطلاعات اداری و مورد نیاز برای انجام کار های اساسی به صورت دیجیتال استفاده می شود. شرکت امین سیستم  آرمان یکی از شرکت های برتر تولید نرم افزار اتوماسیون اداری با نام آمیسا میباشد.

اتوماسیون اداری به ۴ بخش تقسیم میشود:

۱:انتشارات الکترونیکی (electronic publications)

۲:ابزار های ارتباط الکترونیکی و همکاری (electronic communication and collaboration tools)

۳:پردازش تصویر و ذخیره اسناد( image processing and saving documents)

۴:دفتر مدیریت (management office)


مبانی نرم افزار اتوماسیون اداری:

به طور کلی ۳ فعالیت اساسی برای یک سیستم اتوماسیون اداری وجود دارد:

  • ذخیره سازی اطلاعات
  • تبادل اطلاعات
  • مدیریت اطلاعات

این سه فعالیت اساسی را نرم افراز اتوماسیون اداری آمیسا دارا میباشد.

۱:ذخیره سازی اطلاعات  یا storage information 

اولین سطح در اتوماسیون اداری ذخیره سازی اطلاعات است که معمولأ شامل سوابق اداری و سایر فرم های اسناد داری اولیه است.

۲: تبادل اطلاعات یا exchange information

تبادل اطلاعات نیز نیز همانند ذخیره سازی اطلاعات در سیستم اتوماسیون اداری مهم است.

۳: مدیریت اطلاعات یا management information

سیستم های اتوماسیون اداری اغلب برای دریافت اطلاعات کوتاه مدت و بلند مدت در سطح برنامه های مالی ،هزینه های بازاریابی، خرید موجودی و سایر جنبه های کسب و کار استفاده میشود و سیستم مدیریت اطلاعات وظایف و فعالیت های مختلف را در دفتر نظارت کنترل میکند. اکنون بسیاری از سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی از نرم افزار اتوماسیون اداری آمیسا برای بهبود در روند کاری خود استفاده میکنند.


Office automation

Office automation refers to computer software. Used to create, collect, store manipulate the transfer of administrative information needed to perform basic tasks digitally. Amisa company or Amin system Arman is the field of office automation software.

Office automation is divided into 4 sections:

۱: electronic publications

۲: electronic communication and collaboration tools

۳: image processing and saving documents

‌۴: management office

Basic of automation software:

There are generally 3 basics of activity for an office automation system:

۱:  storage information

۲: exchange information

۳:  management information

۱:  storage information :

The first level in office automation is information storage will usually include. Administrative records and other basic document forms.

۲: exchange information:

While information storage is an integral part of the office automation system, information exchange is just as important.

۳: management information:

The office automation system is often used to receive short-term or long-term information at the level of financial plans, marketing, expenses, inventory, purchases, and other aspects of the business, and the information management system control various tasks and activities in the supervisory office many public and private organizations are now using  Amisa office automation software to improve their workflow.

منبع: amisa.co

حسابداری خصوصی

حسابداری خصوصی معمولا حسابداری صنعتی نامیده میشود و حسابداران خصوصی حسابداران داخلی محسوب میشوند. آنها برای یک شرکت واحد کار میکنند و برای رسیدگی به اطلاعات مالی آن شرکت کمک می کنند. که گزارش های مالی را برای یک مدیر داخلی تهیه تجزیه و تحلیل میکنند. حسابداران خصوصی ممکن است اظهار نامه مالیاتی را برای سازمان خود ارسال کنند، اسناد مالی را بازرسی کنند، در مورد مسائل مالی و بودجه مشاوره دهند.

به طور مثال شرکت امین سیستم آرمان یکی از شرکت های خصوصی حسابداری در کشور ایران میباشد.

تفاوت بین حسابداری خصوصی و دولتی:

حسابداری دولتی و خصوصی هر دو شامل تهیه صورت های مالی و گزارش ها میباشد که تفاوت اصلی میان حسابداری دولتی و خصوصی این است که حسابداری عمومی حسابداری اسناد مالی است که باید توسط فرد یا شرکت به عموم افشا شود در حالیکه حسابداری خصوصی، حسابداری اطلاعات مالی شرکتی است که حسابدار در آن به طور کلی برای مدیر داخلی استخدام میشود، و حسابداری دولتی مربوط کل دولت میشود ولی حسابدارای خصوصی مربوط سهامداران همان شرکت میشود.

حسابداری خصوصی یا حسابداری صنعتی شامل سه مرحله مهم میباشد که به شرح زیر میباشد:

۱:مرحله پیشگام (the pioneering stage)

۲:مرحله گسترش (the expansion stage)

٣:مرحله رکورد (the stagnation stage)

۱:مرحله پیشگام:

این مرحله شامل یک مدت زمانی میباشد که در این مدت، سرمایه گذار متوجه افزایش زیادی در فعالیت شرکت خواهد شد. تولید افزایش خواهد یافت و در رابطه با تولید، تقاضای زیادی برای محصول وجود خواهد داشت.

در این مرحله، به دلیل جدید بودن فناوری، سود نیز بسیار بالاست در این مرحله همه شرکت ها با یکدیگر رقابت میکنند و تنها چند شرکت کار آمد برای اداره تجارت باقی میماند و اکثر شرکت های دیگر در مرحله پیشگام از بین میرود.

۲:مرحله گسترش:

بعد مرحله پیشگام مرحله گسترش است و این مرحله بسیار مهمی است که هر شرکت باید قدرت و برتری خود را نشان دهد. و باید همه محصولات خود را در سر تا سر کشور خود گسترش دهد.

۳:مرحله رکورد:

بعد مرحله گسترش مرحله رکورد است. هر شرکتی که بیشترین سود را داشته باشد میتواند در سطح رکورد همه شرکت های رقبا خود قرار گیرد.

Private accounting

Private accounting is commonly called industrial accounting and private accountants are considered internal accountants. They work for a company and help process that company’s financial information. And report to an internal manager.

Private accountants may file tax returns for their organization, review financial documents, and advise on financial and budgetary matters.

For example, Amin System Arman Company is one of the private accounting companies in Iran.

Difference between private and public accounting:

Both public and private accounting involve the preparation of financial statements and reports. The main difference between public and private accounting is that public accounting is financial accounting that must be disclosed to the public by the individual or company, while private accounting is financial information accounting. It is a company in which an accountant is generally hired as an internal manager. And government accounting is related to the government of a country and private accounting is related to the shares of the same company.

Private accounting or industrial accounting consists of three important steps, which are as follows

۱: the pioneering stage

۲: the expansion stage

۳: The stagnation stage

۱: Pioneer stage:

This stage includes a period of time during which the investor will notice a large increase in the company’s activity. Production will increase and there will be a lot of demand for the product in relation to production.

And at this stage, due to the new technology, the profit is very high

At this stage, all companies compete with each other and only a few efficient companies remain to run the business and most of the other companies disappear in the pioneering stage.

۲: Expansion stage:

The next step is the expansion phase, and this is a very important step that every company must show its strength and superiority. And it must expand all its products throughout its country.

۳: Recording stage:

The next step is to expand the record stage. Any company that has the most profit can be at the record level of all its competitors.

المحاسبة الخاصة

عادة ما تسمى المحاسبة الخاصة بالمحاسبة الصناعیة ویعتبر المحاسبون الخاصون محاسبین داخلیین.
إنهم یعملون لصالح شرکة واحدة ویساعدون فی معالجة المعلومات المالیة لتلک الشرکة. هم الذین یعدون التقاریر لمدیر داخلی.
یجوز للمحاسبین الخاصین تقدیم الإقرارات الضریبیة لمنظمتهم، وفحص المستندات المالیة، وتقدیم المشورة بشأن المسائل المالیة والمتعلقة بالمیزانیة.
على سبیل المثال، شرکة أمین سیستم آرمان هی إحدى شرکات المحاسبة الخاصة فی إیران.

الفرق بین المحاسبة الخاصة والعامة:

تتضمن المحاسبة العامة والخاصة على حد سواء إعداد البیانات والتقاریر المالیة، والفرق الرئیسی بین المحاسبة العامة والخاصة . المحاسبة العامة هی محاسبة مالیة یجب الکشف عنها للجمهور من قبل فرد أو شرکة، فی حین أن المحاسبة الخاصة هی نفسها کمحاسبة. إنها المعلومات المالیة للشرکة التی عادة ما یتم تعیین محاسب فیها کمدیر داخلی. والمحاسبة العامة مرتبطة بالدولة بأکملها، لکن المحاسبة الخاصة مرتبطة فقط بأسهم نفس الشرکة.
تتکون المحاسبة الخاصة أو المحاسبة الصناعیة من ثلاث خطوات مهمة، وهی کالتالی:
۱- مرحلة ریادة الأعمال
۲-مرحلة التوسع
۳- مرحلة التسجیل

۱-مرحلة الریادة:

تتضمن هذه المرحلة فترة زمنیة یلاحظ المستثمر خلالها زیادة کبیرة فی نشاط الشرکة. سیزداد الإنتاج وفیما یتعلق بالإنتاج، سیکون هناک طلب کبیر على المنتج.
وفی هذه المرحلة، وبسبب التکنولوجیا الجدیدة، یکون الربح مرتفعًا جدًا
فی هذه المرحلة، تتنافس جمیع الشرکات مع بعضها البعض ولا یتبقى سوى عدد قلیل من الشرکات الفعالة لإدارة الأعمال وتختفی معظم الشرکات الأخرى فی المرحلة الرائدة.

۲ :مرحلة التوسع:

الخطوة التالیة هی مرحلة التوسع، وهذه خطوة مهمة للغایة یجب على کل شرکة إظهار قوتها وتفوقها. ویجب أن توسع جمیع منتجاتها فی جمیع أنحاء بلادها.

۳:مرحلة التسجیل:

التالی هو مرحلة التوسع لمرحلة التسجیل یمکن لأی شرکة لدیها أکبر ربح أن تکون بمستوى قیاسی لجمیع منافسیها.

منبع: amisa.co

حسابداری دولتی

حسابداری به فرآیند ثبت و مدیریت کلیه تراکنش های مالی انجام شده توسط دولت اطلاق می‌شود که شامل درآمد و هزینه آن می شود حسابداری دولتی کنترل شدید بر منابع دارد و هدف اصلی این نوع حسابداری برنامه ریزی و تصمیم گیری در مورد کنترل وجوه است.

واین وجوه دولتی شامل ۵ بخش میباشد:

۱: وجوه عمومی

۲: وجوه خدمات بدهی

۳: وجوه های درآمد ویژه

۴:وجوه های درآمد ویژه

۵: وجوه دائمی

اصول حسابداری دولتی :

حسابداری چه دولتی چه خصوصی هر کدام آن از خود بعضی اصول قاعده و قوانین های خاصی را دارد و حسابداری دولتی دارای سه اصول مهم میباشد که قرار ذیل اند :

۱:مرحله جمع آوری حسابداری

۲:مرحله پردازش حسابداری

۳:مرحله گزارش حسابداری


۱:مرحله جمع آوری حسابداری

اولین مرحله در چرخه حسابداری رخ می‌دهد و اولین فرآیند حسابداری جمع آوری داده هااست

هدف نهایی این مرحله تهیه گزارش های مالی است که وضیعت مالی یک کسب و کار را نشان می‌دهد و برای رسیدن به این هدف داده های مربوط به فروش، خرید و سایر معاملات مالی که در طول دوره مالی انجام می‌شود جمع آوری شود.


۲:مرحله پردازش حسابداری

مرحله ای است که موارد در سیستم حسابداری ثبت می‌شود.

ورودی های مجلات عمومی برای معاملات تجاری وارد می شود و سپس آن مبالغ به دفتر کل منتقل می‌شود.

ورودی مجله شامل بدهی نقدی و اعتباری است ‌.


۳:مرحله گزارش حسابداری

مرحله گزارش حسابداری پایان چرخه حسابداری میباشد و در این مرحله است که گزارش های مالی یک کسب و کار بیشترین استفاده را می‌کند که به صورت سود و زیان ترازنامه و صورت حقوق با صاحبان سهام تکمیل میشود این مرحله صورت سود و زیان کل درآمد و هزینه های کسب و کار را برای دوره مالی تعین شده گزارش می‌کند.

Governmental Accounting

Accounting refers to the recording and management of all financial actions performed by the government, including its revenue and expenditure. Public Accounting Strict control over resources and the main purpose of this type of accounting is to plan and decide on funds control.

This government fund consists of 5 sections:

۱: General funds

۲: Debt service funds

۳: Special revenue funds

۴: Capital projects funds

۵: Permanent funds

Principles of government accounting:

Public or private accounting each has its own set of rules and regulations, and public accounting has three important principles, which are as follows:

۱: Accounting collection stage

۲: Accounting processing stage

۳: Accounting reporting stage

۱: Accounting collection stage

The first step in the accounting cycle occurs and the first accounting process is data collection

The ultimate goal of this stage is to prepare financial reports that show the financial condition of a business and to achieve this goal, data related to sales, purchases, and other financial transactions that are done during the accounting period are collected.

۲: Accounting processing stage

It is the stage where items are recorded in the accounting system.

Public journal entries are entered for commercial transactions and then those amounts are transferred to the general office.

Magazine entries include cash and credit debt.

۳: Accounting reporting stage

The accounting reporting stage is the end of the accounting cycle, and it is at this stage that most of a business unit’s financial statements are used, which are completed with shareholders in the form of profit and loss balance sheets and salaries. This stage is the profit and loss statement of total income and expenses. Which reports the business for a specified accounting period.




المحاسبة الحکومیة

تشیر المحاسبة إلى عملیة تسجیل وإدارة جمیع المعاملات المالیة التی تقوم بها الحکومة، والتی تشمل إیراداتها ونفقاتها. للمحاسبة العامة سیطرة صارمة على الموارد، والغرض الرئیسی من هذا النوع من المحاسبة هو التخطیط والبت فی رقابة وجوه.

تتکون هذه المیزانیة الحکومیة من ۵ أقسام:

۱:وجوه العامة
۲: وجوه خدمة الدین
۳: وجوه الإیرادات الخاصة
۴: وجوه المشاریع الرأسمالیة
۵: وجوه الدائمة

مبادئ المحاسبة الحکومیة:

لکل من المحاسبة العامة أو الخاصة مجموعتها الخاصة من القواعد واللوائح، والمحاسبة العامة لها ثلاثة مبادئ مهمة، وهی :
۱: مرحلة التحصیل المحاسبی
۲: مرحلة المعالجة المحاسبیة
۳: مرحلة إعداد التقاریر المحاسبیة

۱: مرحلة التحصیل المحاسبی

تحدث الخطوة الأولى فی دورة المحاسبة وأول عملیة محاسبیة هی جمع البیانات
الهدف النهائی من هذه المرحلة هو إعداد التقاریر المالیة التی تظهر الحالة المالیة للأعمال التجاریة ولتحقیق هذا الهدف، یتم جمع البیانات المتعلقة بالمبیعات والمشتریات والمعاملات المالیة الأخرى التی تتم خلال الفترة المحاسبیة.

۲: مرحلة المعالجة المحاسبیة
إنها المرحلة التی یتم فیها تسجیل العناصر فی نظام المحاسبة.
یتم إدخال القیود الیومیة العامة للمعاملات التجاریة ثم یتم تحویل هذه المبالغ إلى المکتب العام.
تشمل إدخالات المجلات الدیون النقدیة والائتمانیة.

۳: مرحلة إعداد التقاریر المحاسبیة

مرحلة إعداد التقاریر المحاسبیة هی نهایة الدورة المحاسبیة، وفی هذه المرحلة یتم استخدام البیانات المالیة للنشاط التجاری بشکل کبیر ، والتی یتم إکمالها فی شکل المیزانیة العمومیة للأرباح والخسائر وکشوف المرتبات مع المساهمین. هذه المرحلة هی بیان الأرباح والخسائر لإجمالی الدخل والمصروفات، یعرض الأعمال للفترة المحاسبیة المحددة.

منبع: amisa.co