امین سیستم آرمان آمیسا

تولید و ارائه نرم افزارهای مالی و اداری

امین سیستم آرمان آمیسا

تولید و ارائه نرم افزارهای مالی و اداری

سیستم بارکد barcode system

سیستم بارکد barcode system

سیستم بارکد barcode system شامل سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای ایجاد و اسکن برچسپ های بارکد شده میباشد.
همچنین بارکد ها یک کد قابل خواندن توسط ماشین به شکل اعداد و الگوی خطوط موازی با عرض های مختلف هستند که روی یک کالا چاپ می‌شوند و مخصوصا برای کنترول انبار و کمک به حسابداری در یک شرکت استفاده میشود‌.از این سیستم بارکد جهت مدیریت بهتر کالا ها و اطلاع در مورد موجودی انبار، مرحله خرید و فروش نرم افزار, مدیریت انبارداری, کنترول و نظارت استفاده می‌کنند.
نه تنها آمیسا بلکه همه سازمان های خصوصی و دولتی جهت آسان نمودن کار در بخش انبار داری و مدیریت موجودی محصول و یا کالا های خود از سیستم بارکد استفاده می‌کنند. و این سیستم بارکد در حسابداری اهمیت خیلی زیادی دارد.
همچنین در یک شرکت داشتن سیستم بارکد ضروری میباشد. که یک طریقه خوبی برای مدیریت انبار میباشد.

فواید بارکد:

بارکد ها در زمان و هزینه ها سرفه جویی میکند .زیرا به جای اینکه کارمند مجبور باشد اطلاعات محصولات را به صورت دستی بررسی کند میتواند آنها را با یک اسکنر یا دستگاه دستی در ایستگاه پرداخت خواند.

در یک انبار بارکد ممکن است اندازه، رنگ و سایر ویژه گی های یک کالا و همچنین مکان آنرا رمز گذاری کند بنابر این شرکت دید دقیقی از موجودی فعلی دارد و می تواند به سرعت سفارشات را انجام دهد.

سازمان ها و واحد های تجاری می‌توانند از بارکد ها برای ردیابی کالا ها در طول چرخه عمر خود،از تولید تا توزیع،خرید تا خدمات و تعمیر استفاده کنند.

اجزای بارکد:–

سیستم بارکد از ۵ بخش مهم تشکیل شده است
۱:طبقه خارجی(Quiet zone)
۲:رقم سیستم اعداد(number system digit)
۳: کد سازنده (manufacture code)
۴:کد محصول(product code)
۵:رقم چک (check digit)

۱:طبقه خارجی:
فضا های خالی سفید روی لبه های بارکد طبقه خارجی میباشد .

۲:رقم سیستم اعداد:
نشان دهنده کد ها و شماره های محصول میباشد.

۳:کد سازنده:
اولین بخش بعد از کد ها و شماره ها کد سازنده است که به هر محصول یک کد اختصاص داده می‌شود.

۴:کد محصول:
بخش بعدی کد محصول میباشد که محصول را شناسایی می‌کند.

۵:رقم چک:
رقم چک صحت اطلاعات مرتبط با آن کد را تایید می‌کند و هر گونه خطا های احتمالی را علامت گذاری می‌کند.

انواع بارکد
دو نوع بارکد داریم
سیستم بارکد (barcode system)یک بعدی : (Liner 1D)

نوار های عمودی یا افقی سیاه رنگ میباشد.

 

 سیستم بارکد یک بعدی

Liner 1D

سیستم بارکد (barcode system)دو بعدی (Matrix 2D):
این بارکد می‌تواند اطلاعات اضافی از جمله کمیت تصاویر و آدرس های وبسایت را ذخیره کند .

 

سیستم بارکد دو بعدی

Matrix 2D

 

 

فرق بین بارکد Liner1D) و (Matrix2D
بارکد های ۱ بعدی فقط دارای خطوط افقی یا عمودی میباشد ولی بارکد های ۲ بعدی می‌تواند هم خطوط افقی و هم خطوط عمودی را دارا باشد بر علاوه این خطوط می‌تواند اشکال و الگو های دیگر نیز داشته باشد .

Barcode system

Barcode system includes hardware and software required to create and scan barcode labels
Barcodes are also machine-readable code in the form of numbers and patterns of parallel lines of different widths that are printed on a product and are especially used to control inventory and help to account in a company.
Uses this barcode system for better management of goods and inventory information, software sales, warehousing management, control, and monitoring.
Not only Amisa but all private and public organizations use the barcode system to facilitate warehousing and inventory management of their goods. And this barcode system is very important in accounting.
It is also essential to have a barcode system in a company. Which is a good way to manage the warehouse.

Benefits of Barcode:

Barcodes save time and money. Instead of manually checking product information, they can read them with a scanner or handheld device at the payment station.

In a barcode warehouse, it may encrypt the size, color, and other specifications of a product as well as its location, so the company has an accurate view of the current inventory and can process orders quickly.

Organizations and business units can use barcodes to track goods throughout their life cycle, from production to distribution, purchase to service, and repair.

Barcode components:

۱: quiet zone
۲: digit system number
۳: manufacturer code
۴: product code
۵: check digit

۱: quiet zone:

Blank white spaces are on the edges of the outer floor barcode.

۲: Digit system number:
Indicates product codes and numbers.

۳: Manufacturer Code:
The first part after the codes and numbers is the manufacturer code.
which is assigned a code for each product.

۴: Product code:
The next section is the product code that identifies the product.

۵: Check digit:
The check digit confirms the accuracy of the information associated with that code and marks any possible errors.

Liner1D and Matrix2D the difference between barcodes:
۱D barcodes have only horizontal or vertical lines, but 2D barcodes can have both horizontal and vertical lines. In addition, these lines can have other shapes and patterns.

ماهو نظام البارکود؟

یشتمل نظام البارکود على الأجهزة والبرامج المطلوبة لإنشاء ملصقاته ومسحها ضوئیًا.
تعد الرموز الشریطیة أیضًا رمزًا یمکن قراءته آلیًا فی شکل أرقام وأنماط لخطوط متوازیة ذات عروض مختلفة مطبوعة على منتج .
یستخدم نظام البارکود لإدارة السلع والمعلومات بشکل أفضل حول المخزون ومبیعات البرامج وإدارة المستودعات والتحکم والمراقبة.
لیست Amisa هی الوحیدة التی تستخدم هذا النظام ، بل تستخدمه جمیع المؤسسات الخاصة والعامة. لتسهیل عمل إدارة المستودعات والمخزون لمنتجها أو سلعها،
فمن الضروری أن یکون لدیک نظام بارکود فی الشرکة فهذا النظام مهم جدا فی المحاسبة.
الضروری أیضًا أن یکون لدیک نظام بارکود فی الشرکة. وهی طریقة جیدة لإدارة المستودع.

فوائد البارکود:

توفر الرموز الشریطیة الوقت والمال ، فبدلاً من التحقق یدویًا من معلومات المنتج ، یمکنهم قراءتها باستخدام ماسح ضوئی أو جهاز محمول بالید فی محطة الدفع.
فی مستودع البارکود ، قد یقوم بتشفیر الحجم واللون والخصائص الأخرى للمنتج بالإضافة إلى موقعه ، بحیث یکون لدى الشرکة عرض دقیق للمخزون الحالی ویمکنها تقدیم الطلبات بسرعة.یمکن للمؤسسات ووحدات الأعمال استخدام الرموز الشریطیة لتتبع البضائع طوال دورة حیاتها ، من الإنتاج إلى التوزیع والشراء إلى الخدمة والإصلاح.مکونات البارکود: –

یتکون البارکود من ۵ أجزاء مهمة
۱: أرضیة خارجیة
۲: رقم نظام الرقم
۳: رمز الشرکة المصنعة
۴: کود المنتج
۵: تحقق من الرقم

۱: أرضیة خارجیة:
توجد مسافات بیضاء فارغة على حواف الرمز الشریطی للأرضیة الخارجیة.

۲: رقم نظام الأرقام:
یشیر إلى رموز المنتج والأرقام.

۳: کود الشرکة المصنعة:
الجزء الأول بعد الرموز والأرقام هو رمز الشرکة المصنعة ، والذی یتم تعیین رمز لکل منتج.
٤: کود المنتج:
القسم التالی هو رمز المنتج الذی یحدد المنتج.

۵: رقم الشیک:

یؤکد رقم الاختبار دقة المعلومات المرتبطة بهذا الرمز ویضع علامة على أی أخطاء محتملةالاختلافات Liner1D و Matrix2D بین الرموز الشریطیة:
تحتوی الرموز الشریطیة اول الابعاد على خطوط أفقیة أو عمودیة فقط ، ولکن یمکن أن تحتوی الرموز الشریطیة ثنائیة الأبعاد على خطوط أفقیة ورأسیة. بالإضافة إلى ذلک ، یمکن أن یکون لهذه الخطوط أشکال وأدوار أخرى.الفرق بین البارکود أحادی البعد وثنائی الأبعاد
تحتوی الأکواد الشریطیة أحادیة البعد على خطوط أفقیة أو عمودیة فقط ، ولکن یمکن أن تحتوی الرموز الشریطیة ثنائیة الأبعاد على خطوط أفقیة ورأسیة. بالإضافة إلى ذلک ، یمکن أن تحتوی هذه الخطوط على أشکال وأنماط أخرى.

منبع: amisa.co

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار BPMS

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار BPMS

بخشی یا رشته ای است که در آن افراد از سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار روش های تخصصی برای کشف، مدل سازی ,تجزیه و تحلیل ,اندازه گیری ,بهبود ,بهینه سازی و خودکار سازی فرآیند های تجاری استفاده می کنند.

اکثر نرم افزار های حسابداری ویژه گی ها و قابلیت های بسیاری دارند از جمله سیستم خزانه داری  سیستم خرید فروش  سیستم انبار داری  سیستم حقوق دستمزد وغیره… که این سیستم  ها در نرم افزار حسابداری آمیسا موجود می باشد.

همچنین شرکت امین سیستم آرمان با توجه به سابقه درخشان در تولید نرم افزار های حسابداری که با نام تجاری آمیسا شناخته شده و در بیشتر سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی از این نرم افزار حسابداری آمیسا استفاده می کنند که پاسخگوی تمام نیاز مدیران مجموعه ها بوده است.

امین سیستم آرمان با توجه به استقبال بی نظیر مدیران مجموعه ها در حال تولیدنرم افزاری BPMS میباشد که این نرم افزار دارای  امکاناتی از قبیل:

۱:امکانات کد نویسی

۲:امکان رفع خطا های احتمالی

۳:حذف اطلاعات تکراری

۴:امکان هوشمند سازی فرآیند ها

۵:قابلیت دسترسی سریع به گزارشات  مدیریتی

۶:قابلیت مدیریت آلا رم سیستمی

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار دارای سه بخش میباشد:

۱:سند محوری (document centric BPM)

۲:محور یکپارچه (integration centric BPM)

۳:انسان محوری (human centric BPM)

۱:سند محوری:

این فرآیند نقش مهمی در ایجاد ارزش برای سازمان ها می باشد.

سند محوری

۲:محور یکپارچه:

سیستم مدیریت کسب و کار یک رویکرد کاملا یک پارچه برای ساخت و ترویج برنامه های کاربردی دسکتاپ و اینترنت است که این امکان به روز رسانی آسان برنامه را فراهم می کند و قادر به ردیابی شرایط متغیر بازار است.

محور یکپارچه

 

 ۳:انسان محور:

انسان محور(BPM) یک فرآیند تجاری است که  به مداخله انسانی نیاز دارد .ابتدا مهارت ها و فعالیت های انسانی را در نظر می گیرد و از عملکرد های خود کار برای پشتیبانی از آنها استفاده می کنند.

 

 

 

انسان محور

 

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار دارای ۴ مرحله می باشد:

۱:سند (document)

۲:ارزیابی (assess)

۳بهبود (improve)

۴:مدیریت (manage)

 

 

Business process management system

.A field or discipline in which people use business process management to use specialized methods to discover, model, analyze, measure, improve, optimize and automate business processes

…..accounting software has many features and capabilities such as treasury system, purchasing system, sales system, warehousing system, etc

These systems are available in Amisa accounting software. Also, Amisa system accounting company due to its brilliant history in the field of production accounting software, which is known as the Amisa brand, uses this Amisa accounting in most public and private organizations or organs which has met all the needs of manager collections.

Amin system Arman is producing a software called (BPMS) due to the unparalleled welcome to managers collections, which has features such as

۱:  coding facilities

۲: the possibility of fixing possible errors

۳: delete duplicate information’s

۴: the possibility of intelligent processes

۵: the ability to quickly access management report

۶: the ability to manage systemic alarm

Business process management system is divided into 3 types: 

۱: document-centric business process management system (DC BPMS)

۲: integration centric business process management system (IC BPMS)

۳: human-centric business process management system (HC BPMS)

۱: document-centric business process management system:

This process plays an important role in creating value for organizations.

۲: integration centric business process management system:

Business management is a fully integrated approach to building and promoting desktop and internet applications which allows for easy program updates and is able to track changing market conditions.

۳: human-centric business process management system:

Is a business process that requires human intervention it first considers human skills, activities and uses self-employed action to support them.

Business process management systems have 4 stages:

۱: document

۲: assess

۳: improve

۴: manage

amisa.co

استهلاک در حسابداری

استهلاک در حسابداری (depreciation in accounting): اصطلاح استهلاک در حسابداری به‌ عنوان کاهش بهای تمام شده و ثبت یک دارایی ثابت به صورت سیستماتیک تا زمانیکه ارزش دارایی صفر شود میباشد.

و یا به عبارت دیگر استهلاک به طور سیستماتیک هزینه یک دارایی را در صورت سود و زیان در طول عمر دارایی یا طول دوره مالی یک شرکت از ترازنامه به بهای تمام شده استهلاک منتقل می کند.

روش های استهلاک:

استهلاک در حسابداری دارای ۵ روش میباشد:

روش خط مستقیم (straight line method)

کاهش تراز نزولی (declining balance)

دو برابر کاهش تراز نزولی (double declining balance)

مجموع ارقام سال (sum of the year digit)

واحد های تولیدی (unit of production)

١:روش خط مستقیم:

این روش یکی از آسان ترین و ساده ترین روش های  استهلاک در حسابداری است که در این روش محاسبه استهلاک با کسر ارزش باقیمانده از بهای تمام شده دارایی انجام میشود. پس مبلغ بر تعداد سال های که دارایی استفاده شده تقسیم میشود.

فرمول استهلاک خط مستقیم

 مقدار باقیمانده ـــ هزینه یک دارایی         

عمر مفید یک دارایی

۲:روش کاهش تراز نزولی:

این یک سیستم استهلاک شتاب یافته ، برای ثبت هزینه های استهلاک بیشتر در طول سال های اولیه دارایی و ثبت هزینه های استهلاک کمتر در طول سال های بعد دارایی است.

فرمول کاهش تراز نزولی

استهلاک جمع شده  ـــ هزینه یک دارایی  

عمر مفید یک دارایی

۳:روش دو برابر کاهش تراز نزولی

روش تراز مضاعف نزولی یک روش استهلاک شتابی است که با سرعت بیشتری به عنوان هزینه به حساب می آید

فرمول دو برابر کاهش تراز نزولی

 

استهلاک جمع شده ــــ  هزینه یک دارایی    x۲

عمر مفید یک دارایی

۴:روش مجموع ارقام سال :

برای تسریع در شناسایی استهلاک از روش مجموع ارقام سال ها استفاده میشود. انجام این روش به این معنی است که بیشتر استهلاک یک دارایی در چند سال اول عمر مفید آن شناسایی شود

فرمول مجموعه ارقام سال

عمر مفید باقیمانده  x  پایه استهلاک=هزینه استهلاک

مجموع ارقام سال

 ۵:روش واحد های تولیدی:

این روش یک روش برای محاسبه استهلاک ارزش دارایی در طول زمان آن است.

فرمول واحد های تولیدی

واحد تولید شده X   مقدار باقیمانده ـــ‌ هزینه دارایی

تولید در طول عمر

 استهلاک در حسابداری دارای سه بخش مختلف میباشد:

۱:استهلاک فیزیکی :

دارایی ها در طول یک چرخه عمر معمولی مستهلک میشوند و جدول های استهلاک فیزیکی سعی میکنند این کاهش ارزش را در طول چرخه ای از عمر آن محاسبه کنند

۲:منسوخ شدن عملکرد:

عبارت  است از کاهش سودمندی به دلیل یک طراحی قدیمی که به راحتی قابل تغییر یا به روز رسانی نیست

۳:منسوخ شدن اقتصاد:

این منسوخ شدن اقتصادی در نتیجه عوامل بیرونی رخ می دهد که روی توانایی یک شرکت برای رقیب های تجاری و رشد آن در بازار تاثیر میگذارد.

 

Depreciation

In accounting terms, deprecation is the reduction of cost and the recording of a fixed asset systematically until the value of assets is become to zero.

In other words, depreciation systematically transfers the cost of an asset from the balance sheet to the cost of depreciation in the event of a profit or loss over the life of an asset or the financial period of a company.

depreciation ways:

۱: straight-line method:

This method is one of the easiest and simplest depreciation methods in which depreciation is calculated by deducting the residual value from the cost of life asset. so the number of years assets used.

 The formula of the straight-line method:

Formula:

 استهلاک در حسابداری

straight-line method

۲: declining balance method:

it is an accelerated depreciation system to record higher depreciation costs during the early years of the asset and to record lower depreciation costs during the later years of the asset.

Formula:

 استهلاک در حسابداری

declining-balance method

۳:double declining balance method:

The declining double balance method is an accelerated depreciation method that is considered as a faster cost

Formula:

 استهلاک در حسابداری

double declining balance method

۴: sum of the digit year methods:

the accelerate or identification of depreciation, the method of sum digit year is used doing someone’s identifying most of the depreciation of an asset in the first few years of its useful life.

Formula:

sum of the digit year methods

۵: unit production method:

This method is a method for calculating the deprecation of an asset over its time.

Formula:

unit production method

Depreciation has three different types:

۱: physical deprecation:

Assets are depreciated over a typical life cycle, and physical depreciation tables try to calculate this depreciation over a life cycle.

۲: functional obsolescence:

It is a reduction in usefulness due to an old design that cannot be easily changed or updated.

۳: economy obsolescence:

This economic obsolescence occurs as a result of external factors that affect a company’s ability to can compete with competitors and its growth in the market.

 

الاستهلاک فی المحاسبة

من الناحیة المحاسبیة، الاستهلاک هو تخفیض التکلفة وتسجیل الأصول الثابتة بشکل منهجی حتى تصبح قیمة الأصل صفرًا.

بمعنى آخر، یحول الاستهلاک بشکل منهجی تکلفة الأصل فی شکل ربح وخسارة على مدى عمر الأصل أو العمر المالی للشرکة من المیزانیة العمومیة إلى تکلفة الاستهلاک.

طرق الإهلاک:

هناک ۵ طرق للإهلاک:

١: طریقة الخط المستقیم

٢: إنقاص المیزان النزولی

٣: تخفیض مزدوج للرصید الهابط

۴: إجمالی أرقام العام

۵: وحدات الإنتاج

١: طریقة الخط المستقیم:

هذه الطریقة هی واحدة من أسهل وأبسط طرق الإهلاک التی یتم فیها حساب الإهلاک عن طریق خصم القیمة المتبقیة من تکلفة الأصل. لذلک یتم تقسیم المبلغ على عدد سنوات استخدام الأصل.

۲: انخفاض فی التوازن التنازلی:

إنه نظام إهلاک متسارع ، لتسجیل تکالیف إهلاک أعلى خلال السنوات الأولى للأصل ولتسجیل تکالیف إهلاک أقل خلال السنوات الأخیرة للأصل.

۳: تخفیض مزدوج للمیزان الهابط

طریقة الرصید المزدوج التنازلی هی طریقة إهلاک متسارعة تعتبر تکلفة أسرع.

۴: إجمالی أرقام العام:

لتسریع تحدید الاستهلاک ، یتم استخدام طریقة مجموع السنوات. القیام بذلک یعنی تحدید معظم إهلاک الأصل فی السنوات القلیلة الأولى من عمره الإنتاجی

۵: وحدات الإنتاج:

هذه الطریقة هی طریقة لحساب استهلاک الأصل على مدار وقته.

یتکون الاستهلاک من ثلاثة أجزاء مختلفة

۱: الاستهلاک المادی:

یتم استهلاک الأصول على مدار دورة حیاة نموذجیة ، وتحاول جداول الإهلاک المادی حساب هذا الاستهلاک على مدار دورة حیاة.

۲: التقادم الوظیفی:

إنه تقلیل فی الفائدة بسبب تصمیم قدیم لا یمکن تغییره أو تحدیثه بسهولة.

۳: تقادم الاقتصاد:

یحدث هذا التقادم الاقتصادی نتیجة عوامل خارجیة تؤثر على قدرة الشرکة على التنافس مع المنافسین ونموها فی السوق.

منبع: amisa.co

دارایی ها assets

دارایی ها  منبع ارزش اقتصادی است که یک فرد, شرکت یا کشور مالک آن است و یا آنرا کنترل می کند با این انتظار که در آینده منفعتی ایجاد کند.

دارایی ها به سه بخش تقسیم میشود که هر بخش به دو دسته دیگر طبقه بندی میشود:

۱:تبدیل پذیری (convertibility)

*دارایی های جاری (current assets)

*دارایی های ثابت (fixed assets)

۲:وجود فیزیکی (physical existing)

*دارایی های مشهود (tangible assets)

*دارایی های نا مشهود (intangible assets)

۳:کاربرد پذیر (usage)

*دارایی های عملیاتی (operating assets)

*دارایی های غیر عملیاتی (non-operating assets)

دارایی های جاری (Current assets)

دارایی‌های هستند که میتواند در مدت یک سال به وجه نقد تبدیل شوند مانند:

  • پول نقد
  • حساب های دریافتنی
  • اوراق بهادار
  • موجودی
  • سرمایه گذاری کوتاه مدت

دارایی های ثابت (fixed assets)

دارایی‌های هستند که نمیتوان آنرا در مدت یک سال به وجه نقد تبدیل کرد مانند :

  • اموال
  • تجهیزات
  • وسایل
  • سرمایه گذاری بلند مدت

دارایی های مشهود (tangible assets)

دارایی‌های هستند که حضور فیزیکی دارند مانند:

  • پول نقد
  • وسایل نقلیه
  • لوازم اداری
  • تجهیزات

دارایی های نا مشهود (intangible assets)

دارایی‌های هستند که حضور فیزیکی ندارند ولی ارزش بلند مدتی را به یک شرکت ارائه میدهند مانند:

  • علائم تجاری
  • تحقق و توسعه
  • تفاهیم
  • شناخت برند

دارایی های عملیاتی (operating assets)

دارایی های هستند که کسب و کار شما را قادر میسازد که از طریق عملیات اصلی و یا روزانه کسب و کار شما ایجاد درآمد کند مانند:

  • موجودی
  • پول نقدی
  • تجهیزات

دارایی های غیر عملیاتی (non-operating assets)

دارایی های هستند که نمیتوانیم از طریق عملیات اصلی یا روزانه کسب و کار خود درآمد داشته باشیم

اما ممکن است از طریق راه های دیگر ایجاد درآمد کند. مانند:

  • اوراق بهادار
  • سرمایه گذاری کوتاه مدت
  • تجهیزات اضافی (جانبی)

مقالات مرتبط: دوره مالی

ASSETS

An asset is a source of economic value that an individual, company, or country Owens or controls in the expectation of making a profit in the future.

Assets are divided into three sections, each of which is classified into two categories.

Convertibility:

*current assets

*fixed assets (non-current)

Physical existence:

*tangible assets

*intangible assets

Usage:

* operating assets

*non-operating assets

۱:convertibility

*Current assets

There are assets that can be converted into cash within a year, such as:

  • Cash
  • Accounts receivable
  • Securities
  • Inventory
  • Short-term investment

*Fixed assets (non-current assets)

There are assets that cannot be converted into cash in a year, such as:

  • Property
  • Equipment
  • Tools
  • Long-term investment

 ۲:Physical existence

*Tangible assets

There are assets that have a physical presence, such as:

  • Cash
  • Vehicles
  • Office supplies
  • Equipment

*Intangible assets

There are assets that do not have a physical presence but provide long-term value to a company, such as:

  • Trademarks
  • Realization and development
  • Understanding
  • Brand recognition

۳:Usage

*Operating assets

There are assets that enable your business to generate revenue through the main or day-to-day operations of your business, such as:

  • Inventory
  • Cash
  • Equipment

*Non-operating assets

There are assets that we can not monetize through the core operations or day-to-day operations of our business

But it may generate revenue through other means such as

  • Securities
  • Short-term investment
  • Additional equipment (spare)

منبع: amisa.co

سیستم اتوماسیون اداری

اتوماسیون اداری یا office automation

اتوماسیون اداری به نرم افزار های کامپیوتری اطلاق میشود. که برای ایجاد ,جمع آوری, ذخیره, دستکاری انتقال اطلاعات اداری و مورد نیاز برای انجام کار های اساسی به صورت دیجیتال استفاده می شود. شرکت امین سیستم  آرمان یکی از شرکت های برتر تولید نرم افزار اتوماسیون اداری با نام آمیسا میباشد.

اتوماسیون اداری به ۴ بخش تقسیم میشود:

۱:انتشارات الکترونیکی (electronic publications)

۲:ابزار های ارتباط الکترونیکی و همکاری (electronic communication and collaboration tools)

۳:پردازش تصویر و ذخیره اسناد( image processing and saving documents)

۴:دفتر مدیریت (management office)

 

مبانی نرم افزار اتوماسیون اداری:

به طور کلی ۳ فعالیت اساسی برای یک سیستم اتوماسیون اداری وجود دارد:

  • ذخیره سازی اطلاعات
  • تبادل اطلاعات
  • مدیریت اطلاعات

این سه فعالیت اساسی را نرم افراز اتوماسیون اداری آمیسا دارا میباشد.

۱:ذخیره سازی اطلاعات  یا storage information 

اولین سطح در اتوماسیون اداری ذخیره سازی اطلاعات است که معمولأ شامل سوابق اداری و سایر فرم های اسناد داری اولیه است.

۲: تبادل اطلاعات یا exchange information

تبادل اطلاعات نیز نیز همانند ذخیره سازی اطلاعات در سیستم اتوماسیون اداری مهم است.

۳: مدیریت اطلاعات یا management information

سیستم های اتوماسیون اداری اغلب برای دریافت اطلاعات کوتاه مدت و بلند مدت در سطح برنامه های مالی ،هزینه های بازاریابی، خرید موجودی و سایر جنبه های کسب و کار استفاده میشود و سیستم مدیریت اطلاعات وظایف و فعالیت های مختلف را در دفتر نظارت کنترل میکند. اکنون بسیاری از سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی از نرم افزار اتوماسیون اداری آمیسا برای بهبود در روند کاری خود استفاده میکنند.

Office automation

Office automation refers to computer software. Used to create, collect, store manipulate the transfer of administrative information needed to perform basic tasks digitally. Amisa company or Amin system Arman is the field of office automation software.

Office automation is divided into 4 sections:

۱: electronic publications

۲: electronic communication and collaboration tools

۳: image processing and saving documents

‌۴: management office

 

Basic of automation software:

There are generally 3 basics of activity for an office automation system:

۱:  storage information

۲: exchange information

۳:  management information

۱:  storage information :

The first level in office automation is information storage will usually include. Administrative records and other basic document forms.

۲: exchange information:

While information storage is an integral part of the office automation system, information exchange is just as important.

۳: management information:

The office automation system is often used to receive short-term or long-term information at the level of financial plans, marketing, expenses, inventory, purchases, and other aspects of the business, and the information management system control various tasks and activities in the supervisory office many public and private organizations are now using  Amisa office automation software to improve their workflow.

منبع: amisa.co